فکر نکنید که نکته های ضعیف طراحی شما دیده نخواهد شد. طراحانِ گرافیکیِ دقیق میان‌برهای شما را قضاوت می‌کنند و رویشان را برمی گردانند.

فقط به این خاطر که اینها مواردی هستند که فقط یک طراح متوجه خواهد شد، به این معنا نیست که آن‌ها مهم نیستند. ( آیا واقعا همه ی این قضاوت ها را از طرف همکاران خود می‌خواهید ؟)

در اینجا لیستی از مواردی وجود دارد که موجب آزار من می شود. مطمئن شوید که شما درگیر این اشتباهات طراحی نیستید!

۱. فونت‌های شما با هم همخوانی ندارند

همخوانی فونت

آیا بازتاب یک کلمه در عنوان و در متن بدنه یکسان است؟ آیا طرح حروف (typefaces) وزن و یا خانواده ی متفاوتی دارند، اما هنوز هم با هم منطبق می شوند؟

فرآیند انتخاب کردن فونت‌ها تنها یک موضوع انتخاب دوtypefaces نیست.

آن‌ها باید با حس، معنا و زبان بصری انطباق پیداکنند. این عناصر به ایجاد هماهنگی و ثبات کمک می‌کنند که نه تنها باعث می‌شود طرح حروف خوب به نظر برسد، بلکه می‌تواند به خوانایی هم کمک کند.

آن‌ها باید با حس، معنا و زبان بصری انطباق پیداکنند. این عناصر به ایجاد هماهنگی و ثبات کمک می‌کنند که نه تنها باعث می‌شود طرح حروف خوب به نظر برسد، بلکه می‌تواند به خوانایی هم کمک کند.

یه نصیحت می‌خواهید؟ در اینجا ۱۰ ترکیب فونت عالی گوگل وجود دارد که می‌توانید کپی کنید،

https://designshack.net/articles/css/10-great-google-font-combinations-you-can-copy/

عالی اند اگر درباره گزینه‌های قلم خود مطمئن نیستید و یا بسیار تنبل هستید.

۲. سبک صحیح رنگ

نوع پالت رنگ باید بگونه ای باشد که روی صفحه نمایش و روی مواد چاپی یکسان به نظر برسد.

لوگوی فوق‌العاده درخشان در وب سایت شما نتیجه ی عدم تغییر مد رنگ به RGB قبل از آپلود کردن است. و این به شدت آزاردهنده است!

من از تعداد وب سایت‌هایی که بازدید می‌کنم گیج شده‌ام – و همچنین تعداد نمایش‌های مبتنی بر صفحه -که از مد رنگ نادرست استفاده می‌کنند. این یک اشتباه شرم‌آور است و چیزی که باید کاملا واضح باشد.

اگر رنگ به این شکل باشد …

مد رنگ اشتباه

… به جای این، شما از مد رنگ اشتباه استفاده می‌کنید. همین حالا درستش کنید!

مد رنگ صحیح

۳. اگر یک آیکون favicon / App وجود داشته باشد

آیکون

یکی از اولین چیزهایی که به هنگام بازدید از یک وب سایت توجه می کنم حضور ( عدم حضور) یک favicon است. این آیکون کوچک در نوار عنوان مرورگر وب است. دومین چیزی که به آن توجه دارم این است که آیا با هویت وب سایت مطابقت دارد و آیا آیکون کوچک چیزی قابل خواندن است.

این یک جزئیات کوچک است، اما مهم است. این عنصر طراحی را بدون نظارت رها نکنید. و زمانی که درگیرش هستید، مطمئن شوید یک آیکون app خوب ایجاد می کنید.

۴. کیفیت کاغذ

کیفیت کاغذ

اگر می‌خواهید زمان و پول صرف ایجاد چیزی با یک المان طراحی فیزیکی کنید-یک کارت‌پستال، دعوت نامه، پوستر یا بسته‌بندی – مطمئن شوید که از کاغذی استفاده می‌کنید که چیزی در مورد پروژه القا می کند.

کیفیت چاپ و احساس آیتم موجود در دستان شما می‌تواند به اندازه طراحی گرافیکی بیانگر پروژه باشد. این چیزها به طور غیرقابل توجیهی درهم‌تنیده اند. کاغذی خوب با بافت یا وزن سنگین‌تر ارزش را القا می کند. هیچ وقت آن را فراموش نکنید.

۵. کیفیت تصویر

کیفیت تصویر

از آیکون ‌ها گرفته تا عکس، کیفیت تصویر یکی از آن چیزهایی است که به طور کامل نادیده گرفته می‌شود (چون همه چیز عالی به نظر می‌رسد ) و یا مثل یک انگشت زخمی بیرون می‌اید.

فقط یک تصویر بد – pixelated ، blurry، سخت در فهمیدن – می‌تواند یک طراحی کامل راخراب کند.

تصاویر بد حواس را پرت می‌کنند و می‌توانند غیر حرفه‌ای به نظر برسند.

به یاد داشته باشید که در هنگام ایجاد طرح‌های دیجیتال در مورد ابعاد بالای رزولوشن و شبکیه چشم فکر کنید.

تصاویر را با در نظر داشتن اینکه ناخواسته کاربران را با بالاترین کیفیت بصری نیازارید آپلود کنید.

۶. دفترچه یادداشت شما / یادداشت بردارید

یادداشت

به عنوان یک طراح، تمایل دارم به نحوه نوشتن و یادداشت‌برداری افراد پیرامونم توجه کنم.

آیا آن‌ها تمیز و آموزنده هستند؟ آیا آن‌ها طراحی شده و تفسیری هستند؟ آیا آن‌ها بخشی از مکالمه هستند یا فقط خط خطی های تصادفی؟ آیا از مداد یا خودکار یا تبلت استفاده می‌کنید؟ من به چند دلیل یادداشت برمی دارم:

  • چون من یک یادگیرنده ی بصری و علاقه‌مند هستم.
  • تا روند حل مسئله را در عمل را بیابم.
  • تلاش و فهمیدن این که آیا ما در روند ابداع یکسان هستیم. ( من تنها در صورتی قضاوت خواهم کرد که شما هرگز یادداشت برندارید )

۷. مشکی غنی در مقابل مشکی خالص ( Rich Black vs. Pure Black)

مشکی

آیا تا به حال یک روزنامه یا مجله را انتخاب کرده‌اید و متن سیاه دارای افکت شبح با هاله ی یشمی، کهربایی و یا زرد بوده باشد؟

این مربوط به استفاده از نوع اشتباهی از مشکی برای فرآیندهای چاپ است.

متن مشکی در چاپ باید از مشکی خالص، یک رنگ از فرآیند چهار رنگی از ۱۰۰ درصد مشکی ( یا K) و ۰ درصد از رنگ‌های دیگر ( C ، M و Y) استفاده کند. در اینجا PrintNinja راهنمای خوبی دارد.

نقطه ی مقابل در نشر دیجیتال درست است، که در آن مشکی غنی – یک مشکی که با ترکیب رنگ‌های چندگانه در فضای RGB ساخته شده‌است – ترجیح داده می‌شود .

۸. حقه ها ی طراحی شما

حقه

سایه‌ها، خطوط، و انیمیشن های بارگیری را به تصویر بکشید. من همه ی حقه های شما را می‌بینم. وهمینطور هر طراح دیگری که در اینجا حضور دارد. این به این معنی نیست که این حقه ها به خودی خود بد هستند، فقط مطمئن شوید که از آن‌ها هوشمندانه استفاده می‌کنید.

یک ترفند طراحی باید برای کمک به یک تجربه کلی مورد استفاده قرار گیرد و طراحی باید محدود به یک ترفند باشد. هر چیزی بیشتر از آن چیزی است که خیلی سریع فشارآور می شود.

۹. ثبات UX

ثبات

در صفحه ی home، فراخوانی دکمه عمل یک حالت شناور دارد. در صفحه ی دوم، اینطور نیست. یک فرم از autofill و یک صفحه‌کلید مجازی استفاده می‌کند، اما دیگری این کار را نمی‌کند.

این ناهماهنگی ها در تجربه کاربر می‌تواند به طور دردناکی برای طراحان دیگر و بسیاری از کاربران مشهود باشد.

در حالی که بررسی این ناهماهنگی ها گاه می‌تواند دشوار باشد، تجزیه و تحلیل و داده‌های کاربر می‌تواند محل خوبی برای شروع باشد.

اگر فرم هایی وجود داشته باشند که تبدیل نمی شوند یا عناصری با نرخ‌های بسیار پایین کلیک نسبت به عناصر قابل‌مقایسه با آنها در طراحی، این نشانه آن است که ممکن است یک تناقض وجود داشته باشد.

۱۰. مواد مکمل

مواد مکمل

آیا تمام مواد مورد نیاز برای یک برند یا کمپین ظاهر و احساس مشابه دارند؟

این شامل عناصر دیجیتال و چاپی است. یک پشته از مواد مکمل می‌تواند یکی از قوی‌ترین ابزارهایی باشد که یک طراح می‌تواند ایجاد کند.

هویت و ثبات نام برند در دنیایی که در آن تعداد زیادی پیام‌ در تمام مدت به شما می‌رسند بسیار مهم است. توانایی تشخیص بصری یک چیز، به سرعت می‌تواند به ارتباط بین مواد طراحی‌شده و کاربران کمک کند و وفاداری بیشتری بین کاربران و برندها ایجاد کند.

پس چرا این موارد اهمیت دارند ؟

این لیستی از چیزهایی است که تنها طراحان به آن توجه خواهند کرد، اما در کل همه این موارد دارای مفاهیم گسترده تری برای پروژه‌ها هستند. توجه به این جزئیات به این دلیل مهم است که آن‌ها به احساس کلی یک پروژه کمک می‌کنند.

این ها چیزی نیست که بیشتر کاربران بتوانند روی آنها دقیق شوند، اما به آن‌ها توجه می‌کنند. برخی از این چیزها را به طرز شگفت انگیزی برای چشم آموزش ندیده نیز آشکار است:

  • فن چاپ که کمی ناصحیح باشد یا مغایرت داشته باشد، توصیف آن سخت و خواندن آن دشوار است.
  • رنگ‌های متناقض برند هنگامی که حالت‌های رنگی CMYK و RGB و ترکیب آنها به خوبی به هم نیامده باشند.
  • عکس یا گرافیکی که در چشم‌ دشوار است و به علت کیفیت ضعیف باعث نیمه‌بسته شدن و یا نگاه دوم می‌شود .
  • مطالب چاپی که خواندن آن ها دشوار است چرا که به جای استفاده از یک رنگ مشکی از ۴ رنگ استفاده شده است.

همه این چیزها به پیام کلی که می‌خواهید با آن‌ ارتباط برقرار کنید کمک می‌کند.

کاربران ممکن است ندانند که چرا یک طراحی انجام شده کار می‌کند یا نمی کند، اما آن‌ها این موضوع را در مقدار زمانی که صرف آن می‌کنند نشان می‌دهند.

بسیاری از آنچه باعث می‌شود که یک طرح «خوب» ایجاد شود اغلب برای کاربر نامریی است. اما باور کنید، طراحان همه چیز را می‌بینند.

آرزومندم مفاهیم بیان شده مورد بهره مندی شما عزیزان قرار گیرد و به شما در طراحی وبسایت و عناصر آن کمک کرده باشد.

نظرات شما باعث دلگرمی ما و افزایش کیفیت در ارائه مطالب می‌گردد.