در یک کسب و کار ، شناسایی و تعریف هویت و شخصیت برند شما بسیار مهم است.

حتی اگر شما هم شخصیت برند را برای خود تعریف نکنید ، نوعی شخصیت برای شما ایجاد می شود.

بنابراین بهتر است هویت خود را به درستی تعریف کنید و برای خود یک برند ایجاد کنید تا به وسیله آن به راحتی شناخته شوید.

ما در این مقاله به طورکامل و جامع ساخت شخصیت برند را به شما آموزش خواهیم داد.

شخصیت برند چیست؟

شخصیت برند مجموعه ای از خصوصیات عاطفی و ارتباطی است که به یک شرکت یا نام تجاری مرتبط است.
این مجموعه از خصوصیات به احساس مردم و تعامل آن ها با کسب و کار شما تاثیر خواهد گذاشت و به عبارتی دیگر آن را شکل می دهند.

غالباً به این صورت می باشد که یک برند بازتابی از مشتری‌های خود می باشد.

برندها می توانند انواع مختلفی از شخصیت های شناخته شده و ناشناخته و شخصیت های که در طی زمان از بین رفته اند را بر اساس پارمترهای بروز ایجاد کنند. ( این توانایی برندها بسیار عجیب و باعث گیج شدن کاربران می‌شود. )

ساخت شخصیت برند برای شرکت های بزرگ و کوچک و برای هر کسی که در فضای وب حضور دارد یک عمل لازم و البته عادی بشمار می آید .

می توان گفت شما به عنوان یک طراح ، فریلنسر ، توسعه دهنده وب و … در شبکه های اجتماعی عمومی فعال هستید و یا اگر وب سایت داشته باشید دارای یک برند و نام تجاری شخصی هستید.

استفاده صحیح از شخصیت برند ای که دارید عامل اصلی موفقیت شما خواهد بود.

انواع شخصیت ها

پیش از انتخاب شخصیت برند خود ، کمی تحقیق کنید.

بدانید که چه کسی هستید، چه چیزی را می‌فروشید و مشتریان شما چه کسانی هستند.

سپس به دنبال یک برنامه برای پیاده سازی کسب وکار خود باشید به گونه ای که این برنامه به بهترین وجه به پایه اصلی شما مربوط باشد.

پس از آن کسب و کار خود را طبق برنامه ای که داشتید ایجاد کنید.

یک راهنمای برند تجاری به شما کمک می کند تا همه موارد در جای خود قرار گیرند و شخصیتی منحصر به فرد و سازگار با برند ایجاد کنید.

چه شخصیت و نامی برای کار شما مناسب است ؟

ابتدا با فکر کردن نام برند خود شروع کنید. اگر قرار بود به یک فردی برای اولین بار، محصول و یا وبسایت خود را معرفی کنید ، چگونه آن را توصیف می کردید؟

انواع برندهای شخصیت ها را می توان با ۱۵ ویژگی رایج امتحان کرد که به ۵ خصوصیت شخصیت‌های بزرگ می پردازد ، که برای اولین بار در سال ۱۹۶۱ تهیه شده است. ۵ خصوصیت شخصیت های بزرگ عبارتند از : تجربه ، وجدان ، برونگرایی ، موافقت و عصبیت. (این فهرست به احتمال زیاد برای هرکسی که یک تست شخصیتی را تجربه کرده باشد آشنا است.)

از این ۵ صفت معادل هایی برای برند ها استفاده می شود مانند اخلاص ، هیجان ، صلاحیت ، پختگی و ناهمواری.

تقریباً می توان گفت هر برند را با عنوان یکی از این پنج شخصیت (یا برعکس آن ها ) توصیف می شود .

شخصیت در مقابل هویت

Apple.com
Apple.com
Samsung.com
Samsung.com
Microsoft.com
Microsoft.com

اکنون که به شخصیت برند فکر می کنید ، آن را با هویت نام تجاری خود اشتباه نکنید.

شخصیت ارتباط عاطفی و انسانی با یک برند است.

هویت، تصویری است که توسط یک شرکت برای ارتباط با مصرف کنندگان ایجاد و استفاده می شود.

یک هویت می تواند شامل تمام اشکال ارتباطی و تصاویری مانند آرم ، رنگ یا فونت باشد. اما این دو با یکدیگر نوعی همزیستی دارند. هویت یک برند باید جزئی از شخصیت آن باشد.

اگر آرم و تصاویر کاملاً رسمی باشند ، دیگر کسب و کار شما هیجان انگیز نخواهد بود.

ایجاد یک تصویر و پیام و کسب و کار هماهنگ باهم بسیار مهم است.

اگر می خواهید مطالعه بیشتری درباره این موضوع داشته باشید “طراحی برای احساسات” از آرون والتر یک درس عالی برای برندسازی ، شخصیت و هویت است.

امتحان شخصیت برند

شما میخواهید چه برندی داشته باشید ؟

در مورد نام شرکت خود فکر کنید.

آن را بلند بگویید و دوباره فکرکنید و ببینید چه کلمات دیگری به ذهنتان خطور می کنند ؟

سپس این سوال رو از ذهن خود خارج کنید ، همین سوال را از بیقه بپرسید و یک کپی از لوگو خود را به آن ها نشان دهید و نظرشان را بپرسید؛ چه پاسخ هایی از مردم گرفتید؟

مجموعه ای از این پاسخ ها بسازید ، کنار هم قرار دهید و آن ها را باهم مقایسه کنید.

پس از بررسی شروع به دیدن شکل شخصیت برند خود خواهید کرد. و حالا فکر می کنید که نظرات مردم با آنچه در ذهن داشتید مطابقت دارد؟

همچنان که به شخصیت برند خود فکر می کنید ، به این فکر کنید که چه کسی هستید و چه می خواهید باشید. برای شروع می توانید سوال ها زیر درباره برندشخصی خود بپرسید :

رسمی یا خنده دار؟
بزرگ یا کوچک؟
کسل کننده یا تعجب آور؟
محافظه کار یا صریح؟
شیک یا کلاسیک؟
حق بیمه یا ارزان؟
مردانه یا زنانه؟
سفت یا انعطاف پذیر؟
جوان یا بالغ؟
جذاب یا خنده دار؟

چه سوال های دیگری به ذهنتان می رسد ؟ آن ها را مانند موارد بالا بروی کاغذ بیاورید و پاسخ دهید .

طراحی شخصیت

طراحی شخصیت و یا همان طراحی کسب و کار خود.

هنگامی که شخصیت خود را تعیین کردید ، زمان آن رسیده که شروع به طراحی کامل آن کنید. مجموعه ای از تصاویر را تهیه کنید که نشان دهنده شخصیت و سبک شما می باشد. عناصر اصلی بصری رنگ ها ، تایپوگرافی و تصاویر هستند. همانطور که کلمات شخصیت و کسب و کار شما را ایجاد می کنند ، تصاویر نیز در این موضوع دخیل هستند .

رنگ ها می توانند احساس خوشبختی یا غم و اندوه را ایجاد کنند ، فونت ها را می توان زنانه یا مردانه دید ، تصاویر می توانند تاریک و اسرارآمیز باشند و یا دعوت کننده و باعث خوشحالی باشند .

عناصر دیگری نیز وجود دارد که بدون هیچ حسی احساس می شوند. در طراحی خود درباره ی فونت Helvetica یا رنگ بژ ، که خواص عناصر اطراف را به خود اختصاص می دهند هم فکر کنید. انجمن ها باید با برند مطابقت داشته باشند. در اینجا به چند عنصر مشترک و ارتباطات آنها می پردازیم:

رنگ

https://www.mcdonalds.com
mcdonalds.com
Digikala.com
Digikala.com

رنگ گرم: شاد ، دعوت کننده ، تحریک کننده ، فعال است
رنگ سرد: آرام ، بی سر و صدا
بدون رنگ: آشکار ، تاریک ، ساده
رنگ مکمل: هماهنگ ، تسکین دهنده ، قابل اعتماد
رنگ متضاد: جسورانه ، فعال ، تأثیرگذار ، هرج و مرج ، پرانرژی

تایپوگرافی

انواع مختلف سریف: رسمی ، قابل اعتماد ، بالغ
بدون حروف سری: غیررسمی ، قابل قبول ، مدرن
نوع های اسکریپت: به طور معمول زنانه ، استادانه ، خاص
تایپ بزرگ: تأثیرگذار ، جسورانه ، پر فشار
تایپ حروف کوچک: غیررسمی ، آرام
نوع عنوان: قابل اعتماد ، جامد ، انتظار می رود

تصاویر

تصاویر بدون حاشیه: غیررسمی ، سرگرم کننده ، شگفت آور
تصاویر با حاشیه های سنگین: قوی ، تأثیرگذار
تصاویر با حاشیه های خوب: قابل انتظار ، بالغ ، صادق

عناصر دیگر

عناصر مربعی شکل: رسمی ، مورد انتظار ، بالغ
عناصر دایره ای شکل: غیررسمی ، سرگرم کننده ، تصادفی ، مدرن

https://snapp.ir
Snapp.ir

آیا من به کارت ویزیت احتیاج دارم؟

نگاهی به این مقاله هم بنداز! 😉

رازبندی نوشته: ترازهای رایج رسمی تر (راست چین ) هستند ، در حالی که نوشته های چپ چین و وسط چین بی نظم تر محسوب می شوند .

فاصله: ایجاد فاصله ها باعث احساس سازماندهی و هماهنگی می شوند در حالی که عناصری که بهم نزدیک هستند و فاصله ای ندارند ، آشفته دیده می شوند .

چگونه شخصیت برند خود را ایجاد می کنید؟

حالا که به شخصیت برند و این که چه عناصر مختلفی می تواند معنی داشته باشد فکر می کنید به این فکر کرده اید که آن را چگونه ایجاد کنید ؟

همه عناصر و اطلاعات خود را در پلت فرم های مختلف بررسی کنید .

ویژگی ها ی برند خود را بشناسید و به طورکامل آن را درک کنید .
پنج عبارت اصلی که برند را تعریف می کنند چیست؟ (در بالا گفته شد)
چگونه می توانید از این طریق ارتباط برقرار کنید؟
اطمینان حاصل کنید که هر فردی که از سمت برند شما با مصرف کنندگان ارتباط دارد با برند شما و استایل شخصیتتون کاملا آشنا باشد.
پس از آن که شخصیت خود را به طور کامل طراحی کردید حالا باید آن را در فضا های موجود تاسیس کنید مثلا وب سایت بسازید یا در شبکه های اجتماعی فعالیت خود را شروع کنید.
و اگر شخصیتی که ساختید رسمی‌تر و بزرگ‌تر است باید برای آن یک شرکت ایجاد کنید.

خیلی از برندها هستند که در ابتدا دارای یک فضای بسیار کوچک بودند و توسعه نیافته بودند مانند اپل، پپسی، نایک و… اما پس از گذشت زمان و تلاش های صاحب این برندها توسعه یافتند و به تکامل رسیدند.

تبدیل شدن به یک برند بزرگ نیاز به زمان و تلاش بی وقفه دارد پس از همین الان شروع کن!

سایر مقالات

سایر مقالات پانداگراف را هم مطالعه کنید!