در طراحی گرافیکی چه مواردی داغ است؟ یکی از مواردی که مردم همیشه مایل به صحبت در مورد آن با طراحان هستند ترندهای طراحی گرافیکی است. در اینجا گزارشی از ترندهای برتر طراحی گرافیکی چند سال اخیر آورده شده است.
این یک موضوع جالب است زیرا ترندهایی وجود دارد که در طول زمان به آرامی تغییر می کنند – به تکامل طولانی طراحی مسطح (فلت) در رسیدن به جایی که اکنون هستیم نگاه کنید – و سایر مواردی که به نظر می رسد یک شبه اتفاق افتاده اند. آیا همیشه باید در استفاده از آخرین ترند طراحی گرافیکی در کار خود عجله کنید؟ البته که نه. اما انتخاب ایده های جدید، پیدا کردن الهام و اینکه چه نوع تکنیک ها و سبک هایی صنعت شما را شکل می دهند مفید است.
۱. رنگ روشن
استفاده از رنگ روشن برای همه چیز از پس زمینه گرفته تا تصاویر و عناصر رابط کاربری مطمئناً یکی از بزرگترین ترندهای طراحی گرافیکی سال ۲۰۱۸ بود.
پروژه هایی که دارای پالت های رنگی روشن هستند در پروژه های وب سایت حاکم بوده و به مرحلهی تکرار در چاپ و عناصر رسیده اند. بسیاری از این رنگ ها از پالت های طراحی ای خط می گیرند که دارای رنگ های روشن و جسورانه ای مانند آبی، بنفش و صورتی هستند.
دو جایی که رنگ به شدت خود نمایی می کند در طراحی محصول و بسته بندی است که از عناصر دیگری مانند طراحی وب سایت منتقل می شود. RXBar، در بالا، نمونه بارز این ترند در عمل است. هر رنگ متمایز است و بسته بندی و طراحی وب سایت کاملاً جفت هم هستند.
اما این تنها کاربرد ترند طراحی با رنگ روشن نیست.
طراحان همچنین از پالت های رنگین کمانی، بیشتر استفاده می کنند تا قاعده استفاده از فقط دو یا سه رنگ برای طرح را نقض کنند. در این سال پالت هایی با رنگ های روشن در اشکال جالب یا تایپوگرافی بسیار مورد توجه بوده اند.
۲ . VR و واقعیت مختلط
پروژه های واقعیت مجازی و مختلط با رایج تر شدن دستگاه ها، رشد خود را ادامه می دهند.اما همچنین پروژه هایی وجود دارند که بدون نیاز به استفاده از یک دستگاه خاص، از همین سبکهای طراحی استفاده می کنند.
این ترند طراحی گرافیکی توسط عناصری که تقریبا واقعی به نظر می رسند و در مسیری واقع گرایانه حرکت می کنند، اما شبیه زندگی نیستند مثال زده می شود. در مورد ترکیب عناصر کارتونی و انیمیشن لمسی فکر کنید.
این نوع طراحی در همه جا، از وب سایت ها گرفته تا فیلم ها و تبلیغات کوتاه، وجود دارند. (این تکنیک برای مدتی در بازی سازی محبوب بوده است.) حتی برخی از تقاطع ها در چاپ وجود دارد، اگرچه عدم وجود انیمیشن مشهود است.
و در حالی که این یک روش طراحی است، ترفندی که برای کاربردی کردن آن هست، داستان پردازی هم هست. کاربران برای درگیری واقعی با این نوع محتوا باید بخشی از عمل باشند. اما اگر بتوانید توجه آنها را جلب کنید، می تواند یک روش ارزشمند برای تعامل با کاربران باشد.
ادامه مطالب را دنبال کنید