طراحی آگهی استاتیک مناسب و جذاب کار آسانی نمی باشد . حتی ممکن است برای برخی یک فرآیند دشوار و تا حدودی غیرممکن باشد. به عنوان یک طراح، طراحی تبلیغات می‌تواند کاملاً برخلاف تصورات شما پیش برود. خیلی از شرکت ها میخواهند اطلاعات را تا حد امکان دریک فضای محدود جای دهند و در مقابل، خیلی از کاربرها دیدنِ تبلیغات را فقط مانعی در مقابل خود می‌بینند.

هدف طراحی، خلق چیزیست که مردم بخواهند با آن تعامل کنند، علی‌رغم این موضوع که این یک تبلیغ است! برتری یک تبلیغ ثابت نسبت به گزینه‌های انیمیشنی و صوتی و تصویری، این است که به نظر میرسد مزاحمت کمتری ایجاد می‌کند. ما در این مقاله به ۱۰ نکته جهت بهتر شدن در طراحی تبلیغات می پردازیم.

۱- انتخاب یک پیام ثابت

برای تبلیغ خود یک نوشته ثابت در نظر بگیرید. نوشته ای که به طورکامل گویای موضوع مورد نظر شما باشد.

ابتدا این کار آسان به نظر می رسد اما در اصل انجام این کار بسیار دشوار است. بسیاری از افراد در تبلیغ خود سعی می کنند مطالبی زیادی را درج کنند. می توان گفت درج کلمات و تصاویر بیش از حد می تواند برای شما تاثیر منفی داشته باشد. استفاده بیش از حد از هرچیزی در طراحی ، تبلیغ شما را بی اثر خواهد کرد.

یک مورد از چیزی که می خواهید تبلیغ کنید را انتخاب کنید. مثلا فروش یک محصول ، نمایش یک رویداد و یا برجسته سازی کاری که شرکت شما نجام می دهد؛ و حالا یک پیام بسیار ساده درباره موضوع خود طراحی کنید.

بهترین راه برای برجسته سازی یک پیام ، طراحی ساده آن می باشد. سعی کنید پیام و نوشته شما کاملا منحصر به فرد باشد. برای ایجاد یک طراحی منحصر به فرد شما گاهی مجبور خواهید بود که برخی از بخش های کسب و کار خود را حذف کنید. به عنوان مثال اگر شرکت شما دارای یک لوگو پیچیده و یا یک شعار طولانی است ، شما باید آن را در تبلیغ خود کوتاه تر و ساده تر کنید. اما این کار باید به صورتی انجام گیرد که کسب کار شما قابل تشخیص باشد و استانداردهای شما را در برگیرد.

۲- ایجاد گزینه های تماس واضح

حالا وقت آن است که پیام تبلیغاتی خود را گسترش دهید؛ کاربر پس از دیدن تبلیغ شما باید چه کاری انجام دهد ؟

باید برای کاربر یک گزینه باشد تا وارد وب سایت شما شود و یا به راحتی بتواند با شما ارتباط برقرار کند. اما برای انجام این کار شما باید کاربر را راهنمایی کنید. بسیاری از کاربران دوست دارند برای رسیدن به مقصد ، به آن ها دستورالعمل ها را بگویید. هرچند که انجام این کار بدون دستورالعمل هم آسان باشد.

در انجام این کار نیز باید از نکات تبلیغاتی استفاده کنید. به عنوان مثال به جای اینکه بنویسید “اینجا را کلیک کنید “، از کلماتی استفاده کنید که کاربر را به این عمل ترغیب کند و همچنین توضیح کوتاهی هم باشد.

برای مثال ” برای صرفه جویی در اینترنت خود اینجا کلیک کنید ” و “برای عضویت در خبرنامه کلیک کنید ” ، با استفاده از این کلمات کار استفاده از تبلیغ شما برای کاربر آسان تر می‌شود.

ایجاد یک فضای دسترسی آسان برای کاربر می تواند یک تبلیغ برجسته باشد .

۳- استفاده از فضای سفید

تکنیک‌های طراحی مشترک و رایج می تواند در خلق تبلیغ به شما کمک کند. با استفاده از این تکنیک‌ها ، کاربران بیشتر صفحه تبلیغ شما را مشاهده خواهند کرد. تبیلغ شما می تواند بسیار شلوغ باشد اما شما همیشه این را در نظر داشته باشید که یک تبلیغ آشفته زودتر از یادها می رود.

اما فضای سفید دوست و همیشه همراه شما است.

در واقع در طراحی تبلیغ استفاده از یک بخش کوچک از فضایی که دارید به عنوان یک مزیت در طراحی شناخته می‌شود. مطالعات نشان می دهد که درابتدای مشاهده یک صفحه ، چشمان کاربران به کمترین و یا روشن ترین بخش های آن صحفه توجه می کند.

کاربرد فضای سفید در طراحی کارت ویزیت طراحی شده توسط تیم پانداگراف
نمونه کار کارت ویزیت (کاربرد فضای سفید)

شما با استفاده از ایجاد یک فضای سفید در اطراف پیام و محتوای خود ، کاربران را به مشاهده اطلاعات خود ترغیب می‌کنید.

۴- تمرین قانون ۲۰ درصدی

در تبلیغات فیسبوک همیشه این قاعده استفاده شده است؛ قانون ۲۰ درصد: این قانون تبلیغاتی می‌گوید که بیش از ۲۰ درصد از فضا نمی تواند شامل متن باشد.

در یک طراحی عالی این قانون یک مفهوم مهم و همچنین یک محدودیت است.

دنیای وب یک رسانه ی بصری است؛ تبلیغات نیز ابزاری بصری می باشند، به همین دلیل برای استفاده مناسب از فضای موجود باید علاوه بر متن از عکس‌های باکیفیت و کامل استفاده کنید.

در طراحی ، متن تبلیغ را به یک فضای کوچک محدود کنید. (اگر کمی توجه کنید، این کار همچنین به انجام مورد اول نیز کمک می‌کند.)

کاربرد قانون 20 درصد در طراحی پست و استوری اینستاگرام
نمونه کار طراحی پست اینستاگرام (کاربرد قانون ۲۰ درصد)

۵- توجه بسیار به رنگ ها

در هنگام طراحی تبلیغ خود به انتخاب رنگ ها بسیار توجه کنید. فکر این که همیشه از رنگ های ثابت استفاده کنید را دور بیندازید. تا میتوانید رنگ‌های مختلف را امتحان کنید ، با امتحان کردن رنگ‌های مختلف می توانید به بهترین انتخاب برسید‌. در انتخاب رنگ پس زمینه‌ی تبلیغ از رنگ‌های روشن استفاده کنید.

سعی کنید رنگ تبلیغ شما با رنگ سایتی که قرار است تبلیغ شما درآن قرار گیرد کاملا تضاد داشته باشد. شما با ایجاد این تضاد ، تبلیغ خود را از بقیه موارد متمایز می‌کنید و بر اهمیت آن نیز می‌افزایید.

زمانی که از رنگ‌ها صحبت می‌کنیم همیشه رنگ سیاه و سفید گزینه‌های عالی محسوب می‌شوند. پیشنهاد می شود که اگر تبلیغ شما در درایی از رنگ های متفاوت قرار است اجرا شود، در طراحی خود از رنگ سیاه و سفید استفاده کنید.

مثل همیشه با ساده سازی تبلیغ خود را برجسته کنید.

۶- کارهای عجیب و احمقانه انجام دهید

گاهی اوقات به یادماندنی ترین تبلیغات ، تبلیغاتی هستند که قوانین را می‌شکنند. این تبلیغات سرگرم کننده هستند و به صورت معمول پیش نمی‌روند.

هنگامی که شما عجیب غریب باشید در ذهن ها باقی می‌مانید و مردم همیشه به سمت شما کشیده خواهند شد.

سعی کنید هنگام طراحی تبلیغ خود با رعایت تمام اصول ، متفاوت باشید. لازم به ذکر است که نباید در این طراحی متفاوت از پیام اصلی تبلیغ فاصله بگیرید. سعی کنید نام تجاری و عکس برند خود را در یاد کاربران به صورتی متفاوت ثبت کنید.

۷- استفاده از تایپو گرافی

تعداد تبلیغات وب استاتیک معمولا اندک می باشد. برای راحتی و خوانایی از تایپوگرافی ساده استفاده کنید. سعی کنید متن را به درستی در فضای موجود طراحی و تنظیم کنید. در نوشته‌های خود از ترفندهای نوشتاری از قبیل انواع سایه و فونت های عجیب استفاده نکنید. حروف سیاه و یا سفید در اکثر تبیلغات گزینه‌ای ارجح محسوب می‌شود. شیوه نوشتاری ( تایپو گرافی ) شما باید حس اعتماد ، صریح بودن و مکامله‌ای را در خواننده خود ایجاد کند.

۸- جایزه دهید

برای کاربران خود جایزه در نظر بگیرید.🎁

می‌توان گفت برای کاربران ، جایزه‌ها به اندازه خدماتی که به آن‌ها می دهید اهمیت دارد.
یک تبلیغ خوب باید شامل خنده‌، ایده‌های مختلف برای هدیه و مسابقه ، تخفیف و … باشد.

باید از موارد بالا و مشابه آن‌ها استفاده کنید تا کاربران را جذب کنید و به تعامل وادارید. هنگامی که گزینه ای برای کلیک می گذارید باید به گونه ای باشد که قابل رد کردن نباشد.

اهمیت جایزه دادن در تبلیغات
جایزه دهید 🎁

۹- محتوای خاموش وب سایت را پخش کنید

تبلیغات شما در کجا ظاهر می‌شود؟ چه نوع محتوایی در آن سایت وجود دارد؟

شما باید آن محتوا را پخش کنید. برای انجام این کار بهترین روش تبلیغات می باشد. این تبلیغات کوچک ، کاربران را به جستجوی محتواهای مشابه در سایت ترغیب می‌کند.

برای انجام این شیوه ابتدا باید علایق کاربران را شناسایی کنید. سپس یک تبلیغ آنلاین طراحی کنید که شبیه به محتوا سایت باشد. به این ترتیب تبلیغ شما بیشتر دیده خواهد شد. بسیاری از سایت ها این فضا را برای تبلیغ شما در سایت خودشان در اختیارتان می‌گذارند. این فضا به صورت کاملا مشابه شکل و اندازه محتوای سایت می باشد و شما می توانید تبلیغ خود را در آن بارگذاری کنید.

۱۰- انتخاب تصویر مناسب

در صفحات وب، تصاویر همه چیز هستند.
تصاویر می توانند به راحتی تبلیغ شما را خراب کنند البته اگر درست انتخاب نشوند؛ اما اگر شما تصاویر تبلیغ را به خوبی انتخاب کنید به گونه ای که تصاویر با کیفیت ، واضح و متناسب باشند ، در تبلیغ شما تاثیر بسزایی خواهند داشت.
اگر یک فروشگاه دارید تصاویر محصولات باید از نزدیک باشد. تصاویر شما نباید پیش زمینه‌ای شلوغ و پیچیده داشته باشند. به دنبال تصویری باشید که مفهوم تبلیغ شمارا به طور خلاصه بتواند بیان کند.

کلام آخِر

درست مانند سایر زمینه‌های طراحی که همواره در حال به روز شدن هستند، طراحی تبلیغات استاتیک نیز هر روزه در حال پیشرفت و تغییر است. با اینحال اصول کلی به شدت مهم هستند و طراحی باید در چهارچوبی از قوانین به علاوه خلاقیت طراح صورت گیرد.

💁🏼‍♂️ شما می‌توانید نظرات خود در مورد این مقاله را در پایان ارسال نمائید و بهبود کیفیت مطالب کمک چشم‌گیری نمائید.

تیم پانداگراف 🐼 به کمک طراحان گرافیک حرفه‌ای در زمینه طراحی تبلیغات استاتیک، به صورت حرفه‌ای فعالیت دارد و شما می‌توانید برای سفارش محصول موردنظر خود همین الآن به شماره ۰۹۰۲۸۷۵۸۰۸۶ پیام (به وسیله پیامک، تلگرام و یا واتساپ) دهید.💌